den där jäkla blindtarmen

Oj, vilka dagar det har varit... 
Det började natten till torsd. Vaknade av magont o de försvann inte, utan tilltog o blev mer specifikt mot blindtarmen. In på akuten (de e ju en historia för sig) o där kom misstanke blindtarmsinflammation. För att va riktigt säker ville hon ta fler prover, så jag fick ligga på observation. (Kom in 8 på torsdag morgon) där blev jag direkt fastande, o påbörjad med dropp. Vid de här laget så hade jag magont o diarré. De blev ännu fler prover efter varann då mina värden inte va tillräckligt höga för att de absolut skulle va blindtarmen. Så de ville vänta ut mig ytterligare. Den natten mot fredag va hemsk. Ont illamående huvudvärk o kräktes.... En läkare kom in på natten o berätta att de helst inte ville operera efter midnatt. Så vänta ut mig igen....
Fortfarande fastande fick jag till slut komma till kirurg avd 413. O de va vid 13. När jag kom dit hade sköterskan inte så mycke o gå på. Visste inte om jag skulle fortsätta o fasta eller opereras eller vad. Så på med droppet o vänta där. Men nu hade jag ett rum iaf.
Efter ha fått kvälls ssk o prata med så tog hon reda på lite mer på VAD de egentligen gällde, så till slut kom jour läkarn upp o jag fick prata med honom (de va vi 20.00 på fredag kväll) han tyckte vi kunde gå väga på två sätt. Ena att jag börja äta o se hur min kropp reagera, anar va op på morgonen. Då jag mådde pyton efter druckit ett glas nyponsoppa, planerades op in dan efter.
Kl 06 på lörd togs nya prover, duschade o gjorde mig iordning för op till 12. Ligger där o väntar på o bli hämtad. Då kommer överläkaren in o berättar att mina värden va så fina o bra. Så mig skulle hon inte skära (jag "jubla" inombords) Hon sa att mår jag bra o vill äta så fick jag det. O utan komplikationer så kunde jag gå hem efter det. 
Så på lördag fick jag äntligen äta igen. Då senast va onsdagens middag.  Och jag mådde bra, orkade va uppe promenera, kände mig rätt pigg igen. Så Sen kom jocke o hämtade mig.
Sååå SKÖÖÖNT o fååååå kooommaa heeeem! 
Bara att få krama barna, myyys! !!
 
Så slut resultatet av denna vända. Jag hade en lindrig blindtarmsinflammation som kroppen tog hand om själv. Risken att råka ut för de igen, e större. Så de gäller att va observant framöver. 
 
Tack fina älskade Jocke för att jag har dig. Du är verkligen mitt allt o min trygghet. Du har tagit hand om allting runtomkring galant.
Du e bäst, hjärtat! 💕💞💕
 

Kommentarer:

1 Liisa:

Skönt att du är hemma igen😍
Men var rädd om dig nu!!!
Njut av fam. Och Joakim ,tur att ni har varandra 😍Jocke gjorde det han skulle för det skulle du göra lika dant 😍😘 kramar från Yttersjö

Kommentera här: