Tack 2014, och välkommen 2015

 
Liten återblick 2014
Det har varit ett ganska kämpigt år, känslomässigt. Jag och Jocke har stått stadigt tillsammans, men visst det har gått upp och ner. Behöver jag nämna att de gäller dessa djäkla bilar... Suck
Visst de e materiella ting, men pengar/ekonomi ställer till de en hel del. Det tar ju så mycket energi att sitta o planera, o spara/snåla. Och det har det året varit för oss.
Jaa, kanske att man i stort sett lever på en lön hjälper ju inte till så mycket. Föräldrapenning blir man ju inte "rik" på
 Så året har vi inte kunnat unna oss olika nöjen (de va ett tag sen)
Nog om "päningan".
 
Vi har så mycket annat att vara tacksam över. För det e de jag känner i hjärtat när jag tänker tillbaka. Vilka fina människor jag har omkring mig.
Jag vill tacka just dig för att du tycker om mig, säger det till mig och visar mig det. Tack för att just du får mig att le och skratta.
  De där små sakerna som får en att minnas. Tex att få en påse bullar i brevlådan. En skål med biffar eller hembakta kakor som man kan fylla frysen med. Få healing via en fin vän. Eller de där sms:t som de bara står Tack för att du finns. Ett samtal där man kan prata i "evigheter" om allt o inget. Peppa o stötta en i ens val i livet. Och veta att du pratar väl om mig bland andra.  Ja då känner jag mig glad o varm i själen =) Tack för att jag har just dig!
Det behövs så lite, tänk på det
 
Året 2014 kämpade jag första året med värk i höfter och fötter. Men tjurig som jag va började jag springa ändå. Så jag va med i mitt första Vårrus, på tid 32min. Det ska jag göra om, men då på bättre tid ;)
Målet med att gå ner i vikt har jag haft i fokus, så i september gav jag mig den på att ändra mina kostvanor. Så nu kör jag på LCHF, o mår verkligen toppen! Men visst, blev lite uppförsbacke i kroppen efter julmaten. Men jag tänker ändå på de, o vet var mina fällor är. Idag har jag gått ner 8kg, så bara -15kg kvar (yeaay)
Tack 2014 för det du visat och lärt mig. Jag ser fram emot 2015 med spänning o förväntan.
Detta år kommer de att hända mycket. Tjoohoo, hoppas du vill va del av den med mig =)
 
 
Så mina mål under 2015
*Gå ner -15kg
*Söka in på högskolan
*Springa Vårruset och ett lopp till
*Semester-tripp med familjen
*Vandra i fjällen
*Utmana mig själv i mina rädslor
*Vara en gladare människa
*leva o njuta
*Bli klokare
 =)
 
Gott nytt år, o en massa kärlek o värme till er! Dem som skapar minnen <3
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Gott nytt år fina tremänning!! Va bra skrivet, det ger mig inspiration!! Kram

Svar: Kram tillbaks 😉
Jeanette Jonsson

2 Johanna:

Heja heja! 2015 blir toppen tror jag!

Svar: Javisst känns det så. Spännande 😊
Jeanette Jonsson

Kommentera här: